Handelsbetingelser

Generelt
Der tages forbehold overfor tryk, taste og slåfejl, desuden prisændringer og afgiftsændringer. Der tages ligeledes forbehold overfor eventuelle udsolgte varer. Hvis ikke vi kan overholde vores leveringsfrist, så hører du fra os indenfor 48 timer.

Alle priser på hanschristianlundholm.dk er angivet inklusive 25% dansk moms.

Betaling
Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL).

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne er afsendt fra hanschristianlundholm.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. Alle priser er opgivet i Danske kroner.

På hanschristianlundholm.dk kan du betale med følgende betalingsmidler: VISA og MasterCard, paypal samt mobilepay.

Live events billetter
Ved køb af entré biletter er der som udgangspunkt ingen fortrydelsesret, men hvis du fortryder så kontakt os alligevel, så vil vi forsøge at sælge dine billetter til anden side. Hvis dette mod forventning ikke lykkedes for os, så er der desværre ingen fortrydelsesret.

Forsendelse
Vi bruger GLS, Postnord eller  DAO365 som distributør.

Prisen på forsendelse beregnes på baggrund af pakkens vægt og pakkens værdi. I indkøbskurven får du oplyst hvilke muligheder du har for at få pakken leveret. Du vælger selv på baggrund af de muligheder du præsenteres for.

hanschristianlundholm.dk sender normalt kun fysiske varer til adresser i Danmark og Sverige. Det er dog muligt at købe downloads fra ethvert land i verden. Hvis du opholder dig i et land udenfor Danmark, og du gerne vil købe et fysisk produkt, så kontakt os venligst via kontaktformularen, så finder vi en løsning.

Levering
Hvis ikke andet er oplyst ved det enkelte produkt, vil lagervarer normalt blive afsendt indenfor 48 timer på hverdage, dertil skal lægges den tid det fysisk tager for pakken at nå frem til dig.

I perioder hvor vi holder ferie kan der gå længere tid før produkterne leveres. Når dette er tilfældet vil det være oplyst på webshoppens forside i højre kolonne.

Vi fraskriver os dog ethvert ansvar overfor køber i tilfælde af forsinket levering, hvilket i uheldige tilfælde kan forekomme på grund af restordre/udgået fra forlag med videre. – Såfremt dette skulle ske vil du hurtigst muligt blive kontaktet med henblik på en forventet leveringsdag eller om du ønsker at annullere bestillingen.

Beskadiget forsendelse
Hvis pakken du modtager bæger præg af at være beskadiget under forsendelse, kan dette have påvirket produkterne som er i pakken. Om muligt bør du åbne pakken straks når du modtager den, og gøre opmærksom på eventuelle skader på stedet. Alternativt kan du tage et foto af pakken inden du åbner den, og efterfølgende af de beskadiget produkter. Send disse foto til os, så håndterer vi sagen derfra.

Fortrydelsesret. (Forbrugeraftaleloven blev ændret i juni 2014 og vores handelsbetingelser lever op til de nye krav.)

Du har 14 dages fortrydelsesret på dine varer fra den dag, du modtager varerne jf. Forbrugeraftaleloven. Leveres ordren af flere omgange er fortrydelsesfristen gældende fra dagen, hvor du modtager den sidste vare. Falder den sidste dag for brug af fortrydelsesretten på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, d. 24. eller 31. december udløber fristen den følgende hverdag.

Fortrydelsesretten bortfalder helt eller delvist, hvis:

– varen er taget i brug
– varen er beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
– plombering eller lignende er brudt.
– varen er håndteret på en anden måde, end man almindeligvis ville gøre i en fysisk butik for at undersøge og prøve produktet.

Specialtilpassede eller -designede varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten.

Ønsker du at fortryde dit køb, skal du skriftligt eventuelt via email oplyse hanschristianlundholm.dk om, at du vil fortryde købet. Du vil umiddelbart efter modtage en kvittering.

Tilbagebetaling af fortrudte køb.
Senest 14 dage efter hanschristianlundholm.dk har modtaget din henvendelse og varer, vil du få tilbagebetalt varens fulde beløb. Eventuelle forsendelsesomkostninger betales af køber.

hanschristianlundholm.dk kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur eller har modtaget dokumentation for, at du har returneret varerne. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktioner. Tager du varen i brug eller skades den under forsendelsen, hæfter du for varens værdiforringelse.

Læs mere på forbrugerombudsmanden.dk og forbrug.dk

Ved returnering af varer, skal den sendes til:

hanschristianlundholm.dk
westbanke 30
DK-9990 Skagen
+45 23 20 94 94
cvr. 19 69 96 76

Når du fortryder købet tilbagebetales købesummen til dig ved en overførsel til din bank. Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan udnyttes, vil vi kontakte dig, for at få oplyst, hvortil købesummen skal returneres.

Reklamationsret
hanschristianlundholm.dk yder 2 års reklamationsret på alle produkter i henhold til Købeloven. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, der er direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation af fejl og mangler skal meddeles hanschristianlundholm.dk inden for rimelig tid.

Varen kan efterfølgende returneres for reparation eller ombytning til tilsvarende produkt. Afhjælpes problemet ikke ved ombytning eller reparation, kan der blive tale om tilbagebetaling eller afslag i købsprisen. Ved gyldige reklamationssager afholder hanschristianlundholm.dk returneringsomkostningerne.

Returnering
Ønsker du at benytte dig af fortrydelsesretten, skal varen returneres hurtigst muligt eller senest 14 dage efter, du har gjort butikken opmærksom på, at du ønsker at fortryde køb af varen.

hanschristianlundholm.dk
westbanke 30
DK-9990 Skagen
+45 23 20 94 94
cvr. 19 69 96 76

Email: mail@hanschristianlundholm.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

For at lette håndteringen af din returvare, anbefaler vi, at du vedlægger en kopi af ordrebekræftelsen og andre relevante dokumenter for håndteringen af din sag. Vi anbefaler vi desuden, at du pakker varerne forsvarligt og omhyggeligt ind, da du selv har ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor også kvittering for afsendelse. Du skal selv afholde udgifter til returnering medmindre der er tale om en gyldig reklamation.

Klagemuligheder
Ønsker du at klage over vores behandling af din reklamation, hører vi gerne fra dig.
Se adresse herunder og mere på Forbrugerklagenævnet, hvor du kan få oplyst dine øvrige klagemuligheder

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
T 4171 5000
kfst@kfst.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr

Vi tager forbehold overfor eventuelle fejlindtastninger af priser samt produktdata.

Skrol til toppen